بازار هواوی در چین

ادامه حکمرانی هواوی با وجود روند نزولی بازار موبایل‌های هوشمند در چین

با وجود این که بازار موبایل های هوشمند چین شرایط خوبی دارد اما چند وقتی است که روند رو به کاهش تقاضا در این بازار شروع شده است. با توجه به اطلاعاتبه دست آمده از سه ماهه سوم سال 2017 تا الان، بازار چین شاهد چنین کاهشی نبوده است. در سه ماهه دوم امسال نیز بازار چین شاهد کاهش 7 درصد نسبت به مدت مشابه در پارسال بوده است.

از نکات قابل توجه وضعیت فعلی بازار چین، رشد شرکت هواوی در بین 5 برند مطرح چین بوده است.

رشدی که سبب شده سهم هواوی به 26 درصد برسد در صورتی که در سه ماهه دوم پارسال این سهم 20 درصد بوده است. در نقطه مقابل اکثر سازندگان گوشی های هوشمند چینی یا کاهش سهم از بازار داشته اند یا بدون تغییر مانده اند.

یکی از دلایلی که باعث این وضعیت در چین شده است عدم وجود نوآوری جدید در محصولات جدید شرکت های چینی بوده است به طوری که مشتریان رو مجاب به تغییر و یا خرید موبایل کند و اکثرا ترجیح  می‌دهند از گوشی خود بیشتر از دو سال استفاده کنند.

در این بین سه برند مطرح چینی یعنی اوپو، ویوو و هواوی تلاش می کنند تا با قابلیت های هوش مصنوعی ، فناوری تشخیص سه بعدی چهره پیشرفته و رنگ های منحصر به فرد خود را از  متمایز بسازند. با وجود تمام این تلاش ها، هیچکدام به اندازه قابلیت 4G و نمایشگرهای 16:9 برای مشتریان جذاب نبوده است.

 

طبق آمار و اطلاعات موسسه آماری کانترپوینت، رشد چشمگیر هواوی فقط یک دلیل داشته آن هم زیرمجموعه ی موفقش یعنی برند آنر بوده است به طوری که آنر  رقیب سرسختی برای گوشی های میان رده شرکت شیائومی شده اند.

ناگفته نماند که در سه ماهه دوم 2018 در جدول پرفروش ترین های گوشی های هوشمند شرکت اپو با Oppp r15  در صدر قرار دارد و جایگاه های بعدی به ترتیب Vivo X21، iphone X، iphone 8 plus و Honor 7C  قرار گرفته اند.

Leave A Comment

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است